poniedziałek, 23 kwietnia 2018

Dokąd się wybrać?

Weekend majowy zbliża się wielkimi krokami.Warto więc już teraz pomyśleć nad miejscami, które warto odwiedzić.Długo nie musiałam myśleć gdyż uwielbiam podróże i już trochę świata zwiedziłam.Reszta jeszcze jest przede mną i mam nadzieję, że jak tylko znajdzie się czas i fundusze znów będę mogła zwiedzić kolejne piękne miejsca z ciekawą historią i pięknymi widokami.







Nie przedłużając zaczniemy od pierwszej propozycji czyli od zamku.Zamek mieści się w miejscowości Ogrodzieniec.Warto się tam wybrać chociażby ze względu na bogatą historię tego miasta oraz zamku.Sam zamek jest w fenomenalnie świetnym stanie a konserwatorzy dbają o najmniejsze detale.Nie raz miałam okazję zobaczyć parę młodą jak robi sobie sesję ślubną na tym zamku.Nic dziwnego sam zamek jak i widoki prezentują się wspaniale.Zobaczcie sami jak się sam zamek prezentuje:

Tutaj jedyne co to muszę przeprosić za jakość zdjęć robiłam je kompaktem gdyż nie miałam jeszcze lustrzanki.Ale spokojnie planuję się wybrać ponownie w to cudowne miejsce więc fotorelacja się tu pojawi z lepszymi zdjęciami.

Zanim dostaniemy się na górę zamku przed sobą mamy do pokonania schody.Jestem osobą, która ma lęk wysokości a jednak pokonałam tą barierę przy pomocy ukochanego♥
Opłacało się widoki są nieziemsko cudowne!


Kolejne miejsce jakie chce Wam zaprezentować jest nieco dalej.Są to góry,są piękne widoki i jest mnóstwo zwiedzania co idzie na naszą korzyść.Dzięki spacerkom dotleniamy się czystym,świeżym powietrzem a przy okazji możemy podziwiać piękne widoki natury:
To miejsce, które widzicie to Międzybrodzie Bialskie  - najlepszy punkt zaczepienia by zwiedzać pobliskie miasta tak jak my to zrobiliśmy.


Ok przechodzimy do kolejnej miejscowości.Mieści się ona ok 15 max 20 kilometrów od Międzybrodzia Bialskiego.
Góra Żar ma wiele atrakcji do zaoferowania.Jeśli chodzi o pamiątki to mogę tylko podpowiedzieć kupujcie je u góry.Na dole jest co prawda mała budka z pamiątkami jest mały wybór,ceny wysokie i problem z terminalem.Natomiast u góry jest przemiła pani, która Wam świetnie doradzi i pomoże w zakupach a oprócz tego ma ceny dużo bardziej atrakcyjniejsze nawet możecie u niej pamiątki dostać połowę ceny taniej niż na dole.Mi osobiście u tej pani udało się dla wszystkich kupić pamiątki,pomogła mi wszystko zapakować i wybrać także polecam.

Natomiast jazda na samą górę w tej kolejce to sama,czysta przyjemność.
Widoki są nie do opisania!
Przechodzimy do kolejnego miasta jakim jest Żywiec.Do Żywca jest max 20km więc daleko nie ma a warto się tam wybrać,pozwiedzać i obejrzeć coś nowego.

Rynek w Żywcu jest ogromny.Na tym rynku znajduje się wszystko począwszy od restauracji,knajpek i sklepików z pamiątkami a kończywszy na bankomatach.
W sklepie góralskim kupowałam magnesy i inne pierdółki - piękny papier mają na pamiątki, który już jest w cenie pamiątek.
Jak widać Żywiec jest ciekawym miastem,do którego warto się wybrać.




Ten most wygląda jak z jakiegoś filmu wiecie taki filmowy wygląd ma o ile tak się pisze :)

Ok przejdźmy już do ostatniego miejsca, które na majowy wypad polecam zwiedzić.Ten kto ze śląska ten kojarzy miejscowość o nazwie Bielsko-Biała.I właśnie do tego miasta pojechaliśmy wracając z naszego pobytu ze znajomymi.
Tutaj również jest co zwiedzać.Niestety nas gonił czas i nie mogliśmy wszystkiego zwiedzić a samo miasto jest ogromne dlatego też jeszcze chcę tam wrócić.
 Oczywiście nie zabrakło też odwiedzin w lumpeksie i natrafiłam na piękny posąg więc kochani nie wstydźcie się zaglądać wszędzie dosłownie!
Spotkałam tu również swoich przyjaciół z dzieciństwa! Mega uczucie!


7 komentarzy:

  1. Przepiękna fotorelacja, aż czuję się skuszona, żeby zobaczyć te wszystkie urokliwe miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam kiedyś w Żywcu przejazdem - ale tylko przejazdem. CHciałabym wybrać się tam na dłuzej. Piękne okolice.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja majówka będzie nieco okrojona, gdyż zacznie się dopiero od czwartku, ale mam w planach pojechać do ogrodu botanicznego, lub w góry. Taka szybka majóweczka.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam oglądać zabytki i piękne miejsca. w szkole na wycieczkach szkolnych jak byliśmy do tego przymuszani to się nie chciało, woleliśmy mieć ten czas wolny, a teraz doceniam piękno różnych miejsc. świetne zdjęcia swoją drogą !

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszędzie jest pięknie, ale ja tam jednak zostaję w domu i ogarniam remont ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno sie tam wybiore razem z rodzina

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietna relacja. Uwielbiam tego typu zamki :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Invincible